SWITCH SECTION

Burde bedrifter bruke situasjonen til å pusse opp?

Bord, pulter og plasser står tomme. For å snu dette til noe positivt, er det enkelt å pusse opp nå – trenger ikke kaste ut kunder eller ansatte.

Av ByggeBolig

Karl Erik Thorjussen

ByggeBolig

21. april 2020
Av ByggeBolig

Karl Erik Thorjussen

ByggeBolig

21. april 2020
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20200421134925291.png?maxwidth=900 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20200421134925291.png?maxwidth=2000
0

Mange bedrifter sliter om dagen, men for de som ikke gjør det, kan dette være en fin tid for å være kreativ. Kanskje ved å pusse opp eller gjøre annet arbeid – som uansett må gjøres en eller annen gang. Bedrifter kan også spare penger på lang sikt ved å gjøre dette nå.

Tomme lokaler gjør det enkelt å pusse opp, og man taper ikke penger ved å stenge ned i oppussingsperioden. Vi får ikke gjort noe med situasjonen, men kjekt å bruke tiden og omstendighetene til å gjøre noe fornuftig. Viktig å tenke langsiktig. Ofte kommer bedriftene som satser bedre ut av en krisesituasjon enn konkurrentene som ikke gjør det.

Restauranter som pusser opp nå taper ikke (mer) penger på tapte kundeinntekter. Eksempelvis om de maler veggene nå, kontra når vi er tilbake til normalen og de må stenge restauranten i flere dager, vil det kun koste for malingen + eventuell arbeidskraft.

Gjør det selv eller få hjelp

Enkle prosjekter kan også de ansatte klare å gjøre – om dette ikke skulle være greit, da arbeidsoppgavene er langt utenfor det som står i arbeidskontrakten – kan i alle fall eierne gjøre noen prosjekter. Det går også an å bli guidet av fagfolk, samt starte på prosjekter som fagfolk ferdigstiller og vice versa.

Mange er nok mer fornøyd med å ha noe gjøre enn å bli permittert – forandring fryder også. I tillegg har vi erfart at vi er tilpasningsdyktige(!).

1535
b-TrueFalse
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20170809202456865.jpg #FFFFFF